Veelgestelde vragen 

Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen of geeft het antwoord niet voldoende duidelijkheid? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice viawebshop@masseusmode.nlof bel naar de winkel: 0527-621371

Hoe werkt de Pas-Tas via jouw webshop bestelling?

Je kan tijdens het shoppen kiezen voor artikelen in de winkelmand of in de Pas-Tas te plaatsen. Je kiest dan voor de Pas-Tas.

Voor 14.00 uur besteld, staat dezelfde dag voor je klaar in de winkel. Je past op je gemak thuis de kleding door. Wat niet goed is breng je terug naar de winkel. Wil je iets houden, dan kan je in de winkel betalen. Wil je alles houden wat je hebt besteld, dan sturen we je een betaalverzoek.

Wij zeggen dan ook niet voor niets: Het gemak van de Pas-Tas!

Website- winkelvoorraad

Is de websitecollectie gelijk aan de winkelcollectie?
Ja, de dames- en heren collectie die online getoond wordt is een selectie van onze huidige winkelvoorraad. Deze synchronisatie vindt 1 keer per uur plaats, dus voor de meest accurate winkelvoorraad adviseren wij om eerst contact op te nemen met onze winkel. 

Staat de gehele winkelcollectie online?
Nee, de collectie die online wordt getoond is slechts een selectie van onze huidige winkelcollectie. Nog niet alle merken worden online getoond. In onze winkel in Emmeloord vind je dus nog meer merken en een uitgebreider assortiment.

Hoe weet ik of een artikel er nog is in de juiste maat?
Ga naar het artikel van jouw keuze. Op de productpagina staat naast het artikel een blokje waarin de prijs van het artikel wordt getoond. Hieronder staan de nog beschikbare maten die je kan aanklikken.

Bestellen

Ik heb een couponcode, hoe werkt dit?
In het winkelwagentje kun je onder (de/)het artikel(en) jouw couponcode invoeren. Vul je code in , in het vakje couponcode en klik vervolgens op het oranje vak  “gebruik de waardebon”  en je waardebon  wordt gevalideerd. De actie wordt direct zichtbaar in het betaaloverzicht. Wordt de code niet goedgekeurd? Wellicht is de geldigheidsdatum verlopen of heb je de code al eens gebruikt.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als je een bestelling hebt geplaatst en daarbij de betaling hebt afgerond, dan krijg je van ons een orderbevestiging in jouw email. Hierop staat een overzicht van de door jou bestelde artikelen. Mocht je deze niet meteen krijgen , check dan nog even je spam of ongewenst postvak.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, een bestelling kan worden geannuleerd. Stuur hiervoor een mail naar webshop@masseusmode.nl. 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij werken met PostNL als vervoersmaatschappij. Zodra jouw bestelling is opgestuurd krijg je een Track & Trace link via de mail of whatsapp om de verzending te volgen. Het kan ook zijn dat we je bestelling zelf brengen. (alleen in NOP en op Urk)

Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
Je kunt de bestelling ook zelf ophalen bij ons in de winkel. Wil je hier gebruik van maken, dan kun je dat aanvinken tijdens het afrekenproces. Wanneer je het product bij ons in de winkel ophaalt, worden er vanzelfsprekend ook geen verzendkosten gerekend.

Worden er verzendkosten berekend?
Bij bestellingen onder de €60,- worden er verzendkosten berekend. De verzendkosten zijn €3,95. Bij bestellingen boven de €60,- zijn de verzendkosten gratis.

Hoe reserveer ik een artikel?
Ga naar het artikel van jouw keuze. Neem contact met ons op via de mail of  bel 0527-621371. 

Geef aan wat je wil reserveren en wij regelen het voor je. 

Hoe lang blijven de artikelen voor mij gereserveerd?
Wij hanteren een reserveringsduur van maximaal twee dagen 

 

Hoe kan ik mijn reservering betalen?
Tijdens het reserveerproces hoef je de artikelen nog niet af te rekenen. In onze winkel kun je de gereserveerde artikelen komen passen. De artikelen die je mee wilt nemen kun je op de gebruikelijke manier aan de kassa afrekenen.

Kan ik mijn reservering annuleren?
Ja, je kunt de reservering annuleren. Bel hiervoor naar 0527-621371 of stuur een mail naar webshop@masseusmode.nl.

Retouren

Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien je goederen retour wilt sturen, dan vragen wij je deze te verpakken in de – indien redelijkerwijs mogelijk – oorspronkelijke verpakking die goed wordt afgesloten samen met de retourbon. Je kunt jouw retourzending vervolgens op eigen kosten naar ons terug sturen. Door het pakketje bijvoorbeeld afleveren bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Het volledige aankoopbedrag wordt binnen 7 dagen na herroeping op uw rekening gestort.

Wat is het retouradres?

Masseus Mode 

Lange Nering 2 

8302EC Emmeloord

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Je kunt het pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat het volledige aankoopbedrag wordt terugbetaald op uw bankrekening waarmee u de betaling heeft voldaan wanneer de artikelen onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking met aangehecht prijskaartje verpakt zijn. Wij vragen je om ook het retourformulier mee te nemen naar de winkel. Je krijgt zo snel mogelijk jouw geld retour gestort op de rekening waarmee je hebt betaald. In dit geval rekenen wij ook geen retourkosten. Indien de retour gestuurde artikelen door beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan jou retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. 

Cookies

Wat is een Cookie? 
Wanneer je een website bezoekt, wordt er door de server een klein tekstbestand naar jouw browser gestuurd. Deze word als het ware op je computer geplaatst. Met als doel dat wanneer je nogmaals dezelfde site bezoekt, de server je nog herkent. Bijvoorbeeld de taalinstelling of gebruikersnaam die je gekozen hebt. 

Voor meer informatie over Cookies, verwijzen we je naar onze Privacy Statement.

Algemeen

In de winkel zie ik meer merken en producten dan ik op shop terug kan vinden, klopt dit? 
Ja, dat klopt. Op onze website is slechts een gedeelte van onze huidige winkelcollectie zichtbaar. Bij ons in de winkel vind je meer merken en een uitgebreider assortiment.

Technische instellingen
Onze webshop is voor een optimale gebruikerservaring het best te bekijken in één van de volgende browsers:  Google Chrome, Safari 5.0 of hoger, Internet Explorer 9 of 10 of Firefox 14 en hoger. Het kan dat de kleur van de afgebeelde producten beïnvloed word door je beeldscherminstellingen.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
In je account kan je zelf je e-mailadres wijzigen door in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klik je op wijzig gegevens om je adres te wijzigen. 

Heb je geen account? Dan kan je de adreswijziging doorgeven per mail: webshop@masseusmode.nl. Graag hierbij het oude en nieuwe adres vermelden.

Ik heb een nieuw mail adres
In je account kan je zelf je e-mailadres wijzigen door in te loggen met je e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klik je op wijzig gegevens om je e-mailadres te wijzigen. 

Heb je geen account? Dan kan je de wijziging doorgeven per mail:  webshop@masseusmode.nl. Graag hierbij je oude en nieuwe emailadres vermelden. Indien je ook bij ons in het kassasysteem staat, graag ook je postcode vermelden.

Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam vergeten, wat nu?
Ben je je wachtwoord of gebruikersnaam van je account vergeten? Geen paniek, je kunt je wachtwoord of gebruikersnaam opnieuw aanvragen. Je ontvangt hierna een mailtje, met je inloggegevens.

Accepteren jullie cadeaubonnen?
Bij ons in de winkel kan je ook betalen met de VVV-cadeaukaart  en onze eigen cadeaubonnen.

Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepassing? 
Ja zeker. Wettelijke garantie wil zeggen dat je als consument ervanuit kunt gaan dat het product datgene doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.  

Bestellen & betalen 

Hoe log ik in/maak ik een account aan? 
Wanneer je al klant bent, kun je rechtsboven inloggen(mijn account). Indien je nieuw in onze shop bent, kun je er voor kiezen een account aan te maken(rechtsboven). Ook tijdens het bestellen wordt de mogelijkheid geboden om een account aan te maken. Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen. Tijdens het afrekenproces kun je dan enkel de benodigde gegevens aan ons doorgeven, zodat wij de opdrachtbevestiging naar je kunnen mailen.

Hoe selecteer ik producten?
Bestellen op onze webshop is heel eenvoudig. Ga naar het artikel van jouw keuze. Vervolgens kies je de juiste maat en druk je op de knop ‘in winkelwagen’. Nu heb je het gewenste artikel in jouw winkelwagen geplaatst. Indien je meer exemplaren van hetzelfde artikel wenst, kun je het aantal aanpassen. Wil je van hetzelfde artikel nog een andere maat bestellen? Dan kun je weer terugkeren naar het artikel en de andere maat selecteren, om vervolgens op de knop ‘in winkelwagen’ te klikken. 
Indien je je hebt bedacht, kun je met de knop ‘naar de kassa’ het artikel uit jouw winkelmand halen. Vanuit hier kun je de betaling ook afronden of verdergaan met winkelen. Wanneer de bestelling compleet is klik je op de knop ‘naar de kassa’ en vervolg je de stappen in het betalingsproces.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Je kunt de bestelling tijdens het bestellen gelijk betalen met iDeal.

Ik heb een couponcode, hoe werkt dit? 

In het winkelwagentje kun je onder (de/)het artikel(en) jouw couponcode invoeren. Vul je code in , in het vakje couponcode en klik vervolgens op het oranje vak  “gebruik de waardebon”  en je waardebon  wordt gevalideerd. De actie wordt direct zichtbaar in het betaaloverzicht. Wordt de code niet goedgekeurd? Wellicht is de geldigheidsdatum verlopen of heb je de code al eens gebruikt.
 

Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als je een bestelling hebt geplaatst en daarbij de betaling hebt afgerond, dan krijg je van ons een orderbevestiging in jouw email. Hierop staat een overzicht van de door jou bestelde artikelen. Mocht je deze niet meteen ontvangen, check dan je spam of ongewenste postvakje.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, een bestelling kan worden geannuleerd. Stuur hiervoor een mail naar webshop@masseusmode.nl. 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij werken met PostNL als vervoersmaatschappij. Zodra jouw bestelling is opgestuurd krijg je een Track & Trace link via de mail om de verzending te volgen.

Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
Je kunt de bestelling ook zelf ophalen bij ons in de winkel. Wil je hier gebruik van maken, dan kun je dat aanvinken tijdens het afrekenproces. Wanneer je het product bij ons in de winkel ophaalt, worden er vanzelfsprekend ook geen verzendkosten gerekend.

Kan ik mijn bestelling ook bij een PostNL servicepunt laten bezorgen?
Ja, tijdens het bestelproces kun je voor de volgende drie bezorgopties kiezen: afhalen in de winkel, thuisbezorging of afhalen bij een PostNL servicepunt. Bij deze optie kun je een PostNL servicepunt kiezen waar je het pakketje laat bezorgen om af te halen. Denk er aan om voor het afhalen jouw legitimatie mee te nemen? Hier kan naar worden gevraagd.

Worden er verzendkosten berekend?
Bij bestellingen onder de €60,- worden er verzendkosten berekend. De verzendkosten zijn €3,95. Bij bestellingen boven de €60,- zijn de verzendkosten gratis.
. 
Ik wil een ander iets cadeau sturen/mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen, kan dit?
Je kunt jouw bestelling op een afwijkend adres laten bezorgen. Tijdens het afrekenproces vul je hiervoor jouw eigen gegevens in bij ‘factuuradres’. Bij ‘afleveradres’ voer je vervolgens het adres in waar je het wilt laten afleveren.

Toen ik een artikel in mijn winkelwagen legde, was het op voorraad, maar toen ik bij de kassa kwam was het uitverkocht. Hoe kan dit?
Een artikel wordt pas voor je gereserveerd als de bestelling is afgerond. Het kan zijn dat het product op voorraad was toen je artikel in de winkelwagen ging, maar tijdens de bestelling uitverkocht raakte.

Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief BTW? 
De prijzen in onze webshop worden weergegeven inclusief BTW. 

Ruilen en retourneren 

Retouren  

Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien je goederen retour wilt sturen, dan vragen wij je deze te verpakken in de – indien redelijkerwijs mogelijk – oorspronkelijke verpakking die goed wordt afgesloten samen met de retourbon. Je kunt jouw retourzending vervolgens op eigen kosten naar ons terug sturen. Door het pakketje bijvoorbeeld afleveren bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Het volledige aankoopbedrag wordt binnen 7 dagen na herroeping op uw rekening gestort.

Wat is het retouradres?
Masseus Mode 

Lange Nering 2 

8302EC Emmeloord

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Je kunt het pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat het volledige aankoopbedrag wordt terugbetaald wanneer de artikelen onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking met aangehecht prijskaartje verpakt zijn. Wij vragen je om ook het retourformulier mee te nemen naar de winkel. Je krijgt zo snel mogelijk jouw geld retour gestort op de rekening waarmee je hebt betaald. In dit geval rekenen wij ook geen retourkosten. Indien de retour gestuurde artikelen door beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan jou retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop.

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen. Indien de retour gestuurde artikelen door beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan jou retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan je vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.  

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
Retoursturen door een vervoersmaatschappij is op eigen kosten. Breng je het pakketje zelf bij ons in de winkel terug? Dat is altijd gratis.

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag je deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dien je dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. 

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail webshop@masseusmode.nl. Bij e-mail wordt jouw vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. Wij geven uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? 
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
 

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen? 
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling? 
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit jouw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst? 
Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. Wij vragen je om op het retourformulier in te vullen welke artikelen je retour stuurt en (optioneel) de retourreden door middel van de retourcode. Stop het retour formulier in de doos. De retourzending kunt u afgeven bij ons in de winkel of anders bij een PostNL punt bij u in de omgeving indien u in Nederland woont. Een PostNL punt bij u in de omgeving kunt u vinden viahttps://www.postnl.nl/locatiewijzer